Enter

Amikor kiütéssel győz a valóság

Boksz utca

Kovács Kokó István plakátokról mosolyog ránk, mellette felirat hirdeti: “A válságnak vége. 2013 az Ön éve!” Szerencsére nem az van a dolog mögött, amit néhányan sejtenek, hogy a híres ökölvívó bedőlt volna az unortodoxiának, és rózsaszínben látja a világot, csak épp olyan reklámhoz adta az arcát, ami nem csak faék egyszerűségű, de ráadásul úgy nettó hülyeség, ahogy van.

Vegyük szépen sorra, miért teljesen elfuserált munka a jobbra látható plakát:

1.Vannak dolgok, melyek egyszerűségükben nagyszerűek, és mi személy szerint imádjuk a jó minimál dizájnt. Nos, ez minden, csak nem az. Hótt egyszerű fehér háttér előtt ott vigyorog Kokó, miközben azt mutatja, hogy “Föl!” (muhaha). Mindezt sikerült kiegészíteni a felirattal, melynek szemantikai vizsgálatára lentebb térnénk ki, legyen elég annyi, hogy azzal sem sok ideje ment el a grafikusnak.

2. Egyáltalán nem derül ki róla, minek van. A kijelentést olvasván bizony könnyen felkapjuk a fejünket, hogy ez meg mi a jó büdös franc, csak sajnos erre a plakátról nem kapunk választ. Bár sikerült a kép aljára odahányni a Kulcs-Soft logóját, minden egyéb információ hiányában valószínűleg keveseknek esik majd le, hogy Kokó voltaképpen egy ügyviteli- és könyvelőszoftvernek örül úgy, mint kisnyugdíjas az MSZP majálison. Hogy ez mennyire így van, bizonyítja az alábbi cikk, ahol az író egy szót sem ejt a reklám igazi rendeltetéséről, hanem egyenesen Fidesz-kampánynak tekinti azt.

3. És jöjjön a lényeg: egy ekkora baromság még nem lesz igaz attól, hogy plakátra nyomtatják, és telehányják vele a várost. Tudniillik ez olyan, mintha a boltban a kaviár ára fölé odaírnák, hogy “Dehogy vagy te csóró, simán megengedheted magadnak!”, miközben a pénztárcánk alapján ló**sz lesz itt, nem kaviár a reggeli pirítósra. Ha valakinek amúgy is szopóágon van a vállalkozása, akkor nem fog kedvet érezni ahhoz, hogy egy szoftverbe fektesse maradék pénzét, pláne, ha közben izomból a képébe röhög Kokó, és nemes egyszerűséggel kijelenti, hogy “minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve”.  A reklámok célja nyilván nem a kristálytiszta őszinteség, de a valóság ilyen fokú tagadása olyan, mint ha a cég, amely elkövette, sík hülyének nézné saját potenciális ügyfeleit.  Az meg talán nem a legjobb recept. A tovább után ezért mi is megmutatunk egy másik bölcsességet az utcáról, mellyel talán hamarabb (de egész biztosan legalább ennyire) egyetérthetünk!

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább a NLC. oldalra!